ROŢI

Sportul cu motor a fost unul emblematic pentru Reşiţa. Nici nu se putea altfel! Werner Hirschvogel, Constantin Gherghel, Tiberiu Ghedeon, Nicolae Izvernariu, Nicu Zaberca, Mircea Ponta, Tiberiu Ciurciu, Eugen Peteanu, Dan Gruba, Lucien Hora, Mircea Pădurean, Claudiu Ciucă sînt tot atîtea nume de campioni de legendă. Trebuie să-i mai amintesc, fie doar şi parţial, pe Florin Ciocloda, Călin Poenariu, Christian Nistoran, Andrei Precup, Gheorghe Schiopulescu, Valentin Homescu, Dan Adamek, Cosmin Gruba, Petru Vădrariu şi… să mă ierte cei pe care i-am uitat! Din această listă nu pot lipsi Aurel Ţuţuianu sau piloţii de la Oraviţa, cu Costică Dobre cap de listă. Nici cei de la fosta echipă Metalul Bocşa, în frunte cu Florientin Creangă.

Am avut parte de curse adevărate, de viteză pe circuit, dar şi una dintre cele mai frumoase „coaste” din ţară, un traseu „de maşină, dar şi de mînă”, aşa cum spuneau „bătrînii” acestui sport, care veneau cu deosebită plăcere să concureze la Reşiţa, pe Valea Domanului.

Astăzi, tradiţia a dispărut. La fel ca mai toate „tradiţiile” reşiţene. Am sperat, naiv ca întotdeauna, că ÎMPREUNĂ vom reuşi să dăm automobilismului sportiv ceea ce i se cuvine: un loc de cinste între sporturile româneşti.

M-am înşelat! Încă o dată!

Salvarea a venit de la Timisoara. Felicitări organizatorului clubul CB Rally Vest pentru profesionalismul de care a dat dovadă!

Mii de iubitori ai motorsportului au hotărit să-și petreacă sfirsitul de saptamina, pe traseul lung de VTM din Reșița, de pe Valea Domanului. A patra etapă din Campionatul Național de Viteză în Coastă Dunlop, Memorialul Werner Hirschovel, s-a desfășurat în perioada 29 iunie – 1 iulie, iar la start s-au înscris un total de 63 de piloți. Runda de la Reșița a consemnat și revenirea în campionat a lui Bogdan Cuzma, campionul național absolut din 2016. De asemenea, nu va lipsi campionul național en-titre Paul Andronic, dar și actualul lider, Lucian Răduț. A fost prezent, cu vechea masina, de Divizia B, si Cosmin Gruba, dupa ce si-a taiat ghipsul de la picior, accidentat fiind etapa trecuta. Extrem de valorosul Andrei Precup a fost si el prezent, dupa o pauza de 10 ani, la volanul unui VW, cu regretul ca monopostul de la Caransebes a incaput pe mina unor netrebnici care, acum, cresc porumbei in el!

Simone Tempestini a fost și el prezent pentru a doua oara / prima data la volanul unei Dacii logan, verde! – la Reșița și a concurat la bordul aceluiași Radical SR4, cu care s-a impus la Râșnov, în prima rundă.

Mihai Leu revine si el, dupa 10 ani de pauza, la volanul unui Ferrari, alaturi de alta surpriza, prezentatorul de televiziune, Dani Otil, aflat la volanul unui bi-post Radical SR-4, care a facut o figura frumoasa si… pitoreasca.

În clasamentul OPEN, primele trei locuri au fost ocupate de Silviu Dumitrescu – locul 3, Simone Tempestini – locul 2 și ciștigătorul Memorialului Werner Hirschvogel în 2018 cu noul record pe traseu de 2:05,285, Andrei Dumitrescu. Locul secund la Râșnov, ciștigător la Teliu, dar cu abandon la Brașov, Andrei Dumitrescu  a preluat din nou fotoliul de lider în această rundă, pe un traseu de concurs unde anul trecut a fost al doilea, atent supravegheat de tatal sau, campionul Radu Dumitrescu.

De fapt, Familia Dumitrescu a fost, din punctul meu de vedere, veriga de legatura intre cursele lui Werner Hirschvogel si cele de astazi, de pe Valea Domanului. Bunicul, legendarul Marin Dumitrescu – oltean prin nastere, bucurestean prin adoptiune si clujean prin afectiune, dupa cum singur marturiseste in cartea sa de memorii – la cei 99 de ani, se tine „scandalos de bine”, dupa cum spune chiar nepotul Andrei! Nu a fost prezent fizic pe Valea Domanului, dar a aflat primul d isprava nepotilor sai! Patru generatii de campioni, in familia Dumitrescu: Marin, Radu, Silviu si Andrei. Un arc peste timp, de pe Feleac si Sinaia, pe Valea Domanului!

Felicitari tuturor sportivilor, felicitari CB Rally Vest, felicitari Luci Hora!